Laatste drie weken Thailand! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Laura Lustig - WaarBenJij.nu Laatste drie weken Thailand! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

Laatste drie weken Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 April 2013 | Nederland, Deventer

Hi allemaal,

M'n laatste blog!
De laatste drie weken van mijn half jaar reizen zijn aangebroken (of eerlijk gezegd al hartstikke voorbij op het moment dat ik dit blog schrijf. Maar ow wat lekker om even terug in de tijd te gaan).

Na de reis Java en Bali ga ik in mijn eentje nog drie weken eiland en strand hoppen in het zuiden van Thailand.
Ik hoor dat een vriendin die ik in mijn eerste periode in Thailand ontmoet heb, ook in het zuiden is. Dus ik besluit dat ik haar even ga opzoeken. Dit houdt in... Mijn vliegticket van Bali naar Bangkok en van Bangkok naar Surat Thani was al in mijn bezit. Ik wist echter nog niet goed of ik eerst naar de oosterlijke of westerlijke eilanden ging. Maar besloot uiteindelijk naar haar te gaan aan de westkust. Van Surat Thani in 2 uur met een minivan naar Krabi. Vanuit Krabi met een open taxi in een half uur naar AO Nang en vanuit daar met de boot naar Hat Ton Sai.
Zo of ik effe een reis dag wou hebben....
Maar bij aankomst bestaat deze plek uit een grote rustige sfeer, reggae barretje, paar basis slaapgelegenheden, veel mogelijkheden voor bergbeklimmers, vanwege de enorme limestone formaties voor de kust en op het strand. Zon, zee, strand, slapen, relaxen, drankje drinken, vuurshows, kajakken op zee met 1 snorkelpoging (na net een grote kwal te zijn gepasseerd vind ik het wel een goed moment om een poging voor snorkelen te doen. Kijken of ik hier wat kan zien, zeg ik tegen Alexa en haar moeder die daar ook is. Beide geven ze een aantal woorden en gebaren - als in dat ik gek bij mijn hoofd ben, omdat we net een kwal hebben gezien -. Ik plons uit mijn eenpersoonskajak het water in, zie helemaal niets buiten grijs water, zand, en nee...ik zie niks. Vandaar dat ik half in paniek mijn kajak weer in probeer te klimmen met een te grote snelheid en gesjor aan dat ding.. Kajak tegen mijn keel met als gevolg...niks gezien en drie dagen een beurse keel. Maar... kajakken was heel mooi!

Na drie dagen verlaten we Ton Sai en gaan met z'n drieen naar Ko Lanta (eiland iets zuidelijker)... Wauw, te gek daar. We willen 's avonds gaan slapen en komen dan in onze mooie en dure bungalow in tien minuten tijd drie kakkerlakken tegen. Bah, zo'n hekel aan!! We gaan als een dolle door de kamer heen. En als ze weg zijn valt het stroom op het hele eiland uit... AHHH, kakkerlakken, geen licht... ik ga buiten zitten. Al snel deelt de security man kaarsen uit. We drinken Rum Cola om te ontspannen en uiteindelijk na een paar uur doet het stroom het weer. Ik ben inmiddels soezelig van een paar drankjes en val in slaap. De volgende dag meldt de dame in het restaurant ons dat we echt geen ontbijt gratis krijgen, ook al hebben we dat zeker weten gereserveerd.. Dat doen ons besluiten....ander plekje zoeken.
We vinden Emerald! En uiteindelijk zit ik hier 6 dagen in totaal en heb het heerlijk.. we zitten aan het strand, reggae bar naast het restaurant van het resort, zwembad erbij, in de bar een pool tafel waar we heel veel gebruik van maken, ze hebben spelletjes als vier op een rij wat ook super grappig is om te doen. En ik geniet van de massages, slapen op het strand, zonsondergang bekijken, en het maken van een strandwandeling. We huren nog een scootertje en rijden daarmee over het eiland.
Dit is wat ik wou....lekker relaxen in de laatste weken van de reis.

Op 9 april vlieg ik van Krabi naar Ko Samui (eiland aan de oosterlijke kant van Thailand). Daar heb ik nog tot de 16de april om te relaxen, Uiteindelijk komt Alexa vanuit Bangkok mij een aantal dagen vergezellen. Omdat het weer niet helemaal goed is, kijken we heel veel films en zijn we helemaal ontspannen. Beetje zee zon strand roomservice en 's avonds uit eten.
We zitten (nadat ik weggerend ben uit Chaweng vanwege slapen met oordoppen...dat zegt genoeg toch?....) in Lamai. Aan het Lamai beach. Bezoeken nog 1 keer samen Chaweng omdat daar een rood zwembad bij een super deluxe hotel is. We mogen er natuurlijk niet in... boehoe!! Maar maken wel ff wat leuke foto's.
's Avonds is er midden in het dorp nog een keer een aantal Muay Thai wedstrijden waarvan we even kort kijken.

Op 16 april vlieg ik rechtstreeks van Ko Samui naar Bangkok om daar nog twee shoppingdays te hebben. Ik zit in een heel leuk hostel waar ik veel leuke mensen ontmoet. Dus dat is ook een top einde van de reis. Shoppen: souveniertjes (buddha beeldjes), buddha beeld voor mij en eentje voor mijn moeder, kaarsen standaard, bloemenvazen van hout, kinder kadootjes, .... En toen moest de tas nog dicht. Oke, ik geef toe... heb er kleine 2 uur over gedaan voordat ik de tas ultiem had ingepakt en hij zat dicht. Niet meer open doen en lekker gaan eten, naar een bar, naar een club met 6 mensen uit het hostel. Super afsluiter. Uiteindelijk slaap ik 3 uurtjes voordat ik op moet. Word met de taxi opgehaald naar het vliegtuig en vlieg ik 12 uur rechtstreeks van Bangkok naar Schiphol.

Schiphol.... daar staan ze met een spandoek en vlaggetjes.. de kids van mijn broer, broer en vriendin, vriendin en mn ouders. YES !!!
En tuurlijk........ ik speel een scene uit Hello Goodbye.... alleen is ie echt! Huilen van blijdschap, ik ben er weer. Dikke knuffels. Gezellig wat drinken en dan op naar Deventer. Daar waar thuis echt is!

For Everyone who joint me in this last six months... people from Holland, Germany, Spain, Canada, Australie, Asia, England and all the other people across the world.... THANKS!! Thanks for the great time, nice laughs, good conversations, perfect partys and so much more. I will never forget this part of my life!

x

p.s. I will be back on this blog ;-)

  • 22 April 2013 - 08:52

    Erik K.:

    Hoi Laura,

    Leuk dat je weer thuis bent. Heb je verhalen met veel plezier gelezen!

    Groet,
    Erik

  • 22 April 2013 - 09:54

    Marjorie Berghuis:

    Hi Laura,
    Ik heb genoten van al je reisverslagen. Wat heb je een geweldige tijd gehad! Hopelijk vind je snel je draai weer in je eigen kikkerlandje. Gelukkig begint het een beetje te zomeren.
    Groetjes, Marjorie Berghuis

  • 22 April 2013 - 10:35

    P:

    We kunnen allemaal weer lekker rustig slapen: ze is weer veilig thuis ;)
    Fijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 24 April 2013 - 19:54

    Esther Q:

    Hey Laura,

    Welkom terug!! Wat een heerlijke avonturen heb je meegemaakt!! Ik hoop je snel weer live te zien!!!

    Groetjes, Esther

  • 26 April 2013 - 15:48

    Bea:

    Hoi meissie,

    Goed om te horen dat je weer thuis bent. Het zal best wel even wennen zijn! Wat heb je veel beleefd.
    Het was fijn om je verhalen te lezen.
    Groetjes
    Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 1360
Totaal aantal bezoekers 44442

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: