Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Laura Lustig - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Maart 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vietnam in ruim 2 weken

Bij aankomst op vliegveld in Hanoi direct twee mensen uit Australie ontmoet. Drie meiden op pad....dat wordt lachen. En inderdaad, de dagen erna met hen opgetrokken. Lekker verse springrolls eten en andere Vietnamese gerechtjes...heerlijk. Met hen maak ik een super citytour door Hanoi

Mn eerste minpuntje van Vietnam... een dode hond aan het spit. Ik heb tot op dit moment dat ik het hier type vol proberen te houden dat het een varken was, maar ik wist wel beter. Bah Bah.

Dan heb ik contact met mn ouders en hoor uiteindelijk dat in de nacht van 19 op 20 februari met allerliefste, eerste en beste hondje Quincy is overleden... :-(. Super verdrietig... dan is het zo rot dat je zover weg bent.

Sapa Trekking
M'n eerste tour in Vietnam. Nachttrein heen naar Sapa, dan 2 dagen trekking en een homestay en daarna weer een nachttrein terug naar Hanoi.
Wat een fantastische groep heb ik weer getroffen en een super leuke gids (jongen van begin 20 die 7 dagen per week werkt, dus altijd de trekking doet, die twee maanden per jaar het rustiger heeft...dan werkt hij 4 of 5 dagen. Z'n ouders en verdere vrienden en familie ziet hij 1x per jaar. Hij vindt dat hij veel geluk heeft met deze baan en is daarom altijd vrolijk. Ja, wij hebben echt een heel druk en heftig leven in Nederland ?!?!?!)
Sapa is een ongelofelijk mooie omgeving met prachtige uitzichten. Het regent en is heel mistig, dat maakt het iets lastiger om te lopen daar. Dus we hebben wat handige commerciele dames die ons helpen. Ze schreeuwen als we de bus uit komen en later blijkt dat ze dan strijden om wie welke toerist mag helpen haha. Voor mij snel duidelijk, want ze pakt mn hand en laat hem de eerste paar uren zo ongeveer niet meer los. Heel behulpzaam want het is enorm modderig en glibberig. Dus mijn wandelschoenen zijn echt kansloos in deze drap.
Ik kan heel veel woorden schrijven over Sapa, maar dan nog zou ik deze regio te kort doen... dus google het of kom mijn foto's straks bekijken. Het is ongelofelijk.

Terug in Hanoi gaan we met de groep naar de Water Puppets. En ja inderdaad, poppen in het water (uiteraard aan touwtjes en mensen achter het gordijn...). Omdat we zo moe zijn, valt er altijd wel iemand van onze groep in slaap.. we doen dit in toerbeurten. Maar was een leuke theater ervaring.
Daarna lopen we nog naar de markt, Temple of Literature, Vietnamese History Museum en dan gaat ieder z'n eigen weg en ga ik bijtijds naar bed.

Halong Bay - dagtour
Ontmoet een paar gezellige mensen waarmee ik op de boot zit. Krijg toch weer ff een dipje op de boot (blijft elke keer weer een uitdaging om erop te stappen). Maar het gaat goed. Ik zie prachtige natuur, maar ook hier kan ik me voorstellen dat het mooier is bij prachtig weer. Het is zooo bijzonder hoe natuur eruit kan zien, maar eerlijk is eerlijk... Doubtful Sounds in Nieuw Zeeland vind ik persoonlijk wel wat hiervan weg hebben, maar dan indrukwekkender. Uiteraard hoor je me niet klagen. We bekijken een grot waar ze in de grot allemaal kleurlichten hebben gebruikt. Heel apart want het is een super mooie grot, maar geel blauw groen en rood... ik weet het niet... haha
We kanoen nog, waarbij ik tot twee keer toe zowat omver gebotst wordt... of althans, de Vietnamese tourguides in hun iets grotere boot willen liever voor mij, door een tunneltje gaan. You know me... ik laat ze niet voorgaan haha.

Vanaf Hanoi vlieg ik naar Danang waar ik op het strand lig voor een halve dag. Dan een jongen uit Nieuw Zeeland die 's avonds naar Danang vliegt ophaal van het vliegtuig en samen gaan we naar Hoi An.

Hoi An is super schattig, klein, artistiek, kan je kleding laten maken (mijn backpack zit echter al te vol, dus dat doe ik niet), heerlijk rondlopen, genieten van de winkeltjes, zien een kindermodeshow met dansende kinderen in soort van volwassen outfits.., lekker eten in een goed restaurant, fijn hotelletje geboekt, lopen langs de rivier waar veel kleine bootjes liggen en kleine huisjes staan, middagje strand.... Echt een romantisch klein dorpje...

Mijn volgende bestemming; twee dagen strand in Nha Trang. Ik ga met twee vrouwen uit Nieuw Zeeland die ik ontmoet in de overnacht slaap trein naar Nha Trang, half dagje naar het strand en daarna half dagje naar een Spa (met een superrrr lekker modderbad en massage...). Dag erna nog weer heerlijk op het strand... wat een leven dit.

Ho Chi Minh City
Ik ontmoet m'n oude vrienden Alan en Paul (die ik ontmoet heb in Thailand) weer in HCMC. Super tof. We maken een stadswandeling langs alle belangrijke punten van hier: Independence Palace, HCMC Museum, Remnants Museum en ik leer veel over de geschiedenis van Vietnam incl de oorlog die hier gevoerd is. Zeer interessant en zeker omdat we de volgende dag naar de Cu Chi Tunnels gaan. Daar waar we duidelijk krijgen te zien middels een film en ook door zelf in de tunnels te gaan hoe de mensen hier tijdens de oorlog hun manier van vechten en leven hebben gecombineerd. Vreselijk, maar goed om te zien.
Oke, nog even G.I. Laura spelen, door met een AK 47 te schieten...
's Avonds dansen we de hele avond in een bar met super goede live muziek. En ik denk sinds Thailand drink ik hier weer een paar heerlijke cocktails.
HCMC is zeker de stad in Azie met de meeste ratten die ik ooit gezien heb... Brrrrr

De laatste twee dagen HCMC breng ik alleen door en ik geniet ervan. Ga naar de kapper (ben weer bruin) waar ik tegelijk een massage van een uur boek.. Tip voor in Nederland; het is een zeer goede combinatie!!
En ik loop door de stad en bekijk nog wat marktjes, winkeltjes etc. HCMC is een grote en hele drukke stad vol met scooters, maar het heeft wel wat.

En dan nu is het tijd om te vliegen naar Jakarta. Daar waar ik mijn ouders weer ga zien en samen een maand door Java en Bali ga reizen. Super veel zin in.

Groetjes Laura

  • 05 Maart 2013 - 11:56

    Lindsey:

    Lieverd!
    Wat een heerlijk (en herkenbaar) verhaal. Gekke Vietnamese. Langzaamaan begint de reiservaring er ook al lekker doorheen te druppelen; beetje vergelijkbaar met dat en dat alleen minder indrukwekkend. Zo herkenbaar dat je op een gegeven moment bijna gewend en verwend raakt aan alles wat je ziet en meemaakt. En wat heerlijk dat Indonesie ook nog op het programma staat!! keep up the good work. :) wanneer ben je van plan om terug te komen (if ever) want dan moeten we eens even goed gaan zitten voor die verhalen. Be safe! Xx

  • 05 Maart 2013 - 12:09

    Erik:

    TOP! groetjes weer, groetjes uit een voor het eerst dit jaar zonnig Nederland !

  • 05 Maart 2013 - 14:20

    Dagmar:

    Hey Lau!

    Weer leuk om te lezen allemaal! Heel erg veel plezier vanaf morgen met je ouders en in indonesie! Ook heel mooi :)

    xx dag

  • 07 Maart 2013 - 17:05

    Tom De Groen:

    Hallo lieve Laura,

    Erg leuk weer van je avonturen te lezen en fijn dat het zo goed met je gaat. Ik ben een periode erg stil geweest, omdat thuis veel is veranderd. (Hanneke haar gezondheid).
    Ze werkt erg hard aan haar herstel op het moment. Ze is erg dapper.
    Ik praat je wel bij als je hier weer bent.
    Geniet !

    Veel liefs van ons beiden,
    Hanneke en Tom

  • 10 Maart 2013 - 13:17

    Bea:

    Hoi Laura,

    Wat een belevenissen ook dit keer weer. Meid, meid wat een verhalen! Geniet nog lekker samen met je ouders!
    Liefs
    Bea

  • 15 Maart 2013 - 12:48

    Emilie:

    Hi Laura,

    Wat superK dat je lieve hondje er niet meer is!!! Wel weer prachtige ervaringen erbij zo te lezen!
    Yolo is de kreet geloof ik! geniet vooral verder...

    greets Emilie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 44458

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: