Australie deel 4 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Lustig - WaarBenJij.nu Australie deel 4 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

Australie deel 4

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Hai hai,

Hier ben ik weer.. nog steeds vanuit het heerlijk warme Australie.

Kerst... gevierd in Byron Bay. Waar ik eerst zo tegenop zag bleek uiteindelijk een paar hele bijzondere dagen te zijn. Slapen in een luxe motel in plaats van een dorm in een hostel was mijn eerste kerstkado. En er volgen nog meer... Heerlije fruitsalade als ontbijt, flikkerende kerstmutsen en gekleurde knipperende broches van de enige echte Santa Claus (waardoor het restaurant personeel veel lol had en wij dus ook (want iedereen was kerst kerst gekleed...oftewel jurkjes en nette kleding), kerstavond tapas gegeten en sangria gedronken in een super geweldig tapas restaurant (incl nederlander die live zong), 1e kerstdag mijn eerste wilde dolfijnen gezien bij het meest oosterlijke puntje van Australie en gegeten in een luxe Italiaans restaurant. 2e kerstdag mijn ticket naar Sydney geregeld...want alle bussen waren vol. Daarna kom ik Wouter en Suzanne tegen en we drinken veel wijn en hebben een gezellige tweede kerstavond. Volgende dag ben ik alleen dus lekker uitgeslapen, paardgereden en voordat het donker werd een lange strandwandeling gemaakt waarbij ik weer dolfijnen zie. En bij het teruggaan kom ik wat live muziek tegen inclusief een geweldige spaanstalige straatmuzikant. En het mooie aan Byron Bay, hippiedorpje,... daar ga je gewoon op de grond zitten luisteren.... zo relaxt.

New Year in Sydney
Van Byron Bay vlieg ik naar Sydney waar ik Marie weer tref. Samen gaan we naar Jonathan, een vriend van haar, waar we alle dagen in Sydney bij kunnen blijven slapen. Super lekker geregeld dus. Hij laat ons de eerste dag alles van Bondi zien. En we eten in een braziliaans restaurant.
Dag twee bezoeken we South Bank, Botanical Garden, MacQuires Chair point en natuurlijk Opera House, Harbour Bridge (waar we bovenop een toren hebben gestaan om uit te kijken over heel Sydney en helemaal overgelopen om vervolgens over het water terug te keren naar ons begin punt. Hier steelt Sydney mijn hart. Wauw, wat een mooie stad met mooie hotspots en een geweldige sfeer.
Dag drie gaan we naar Manly, met haar geweldige strand, leuke winkelstraatjes en doen we inkopen voor morgen. DE dag... In de avond gaan we samen met Jonathan naar vrienden van hem en kletsen, drinken wijn, eten met zn allen.

EN dan DE DAG waar het allemaal om draaide... want naast de 4.2 miljoen inwoners telt Sydney tijdens oudjaarsdag 1.5 miljoen touristen extra. Druk dus. Samen met Wouter en Suzanne, Eric, Lilly, Hong, Isabelle, Morritz en nog een paar anderen zitten we tegen half negen ochtends in het park. Het beloofd een lange hete dag te worden en ja, dat is het geworden. We vermaken ons super goed en om 9 uur s avonds is het kindervuurwerk. Ook al super. En dan om 00.00 is het zover.. knetterend vuurwerk, ongelofelijk spectakel, adrenaline door mn hele lichaam... maar om kwart over twaalf overheerst het gevoel: ben op de verkeerde plek. Waar ik verwacht had dit gevoel met kerst te hebben, bleek het nieuw jaar te zijn. Waar waren de blije gezichten van Paola en Cyril en de knuffels en de allerbeste wensen aan elkaar geven.. Waar bleef het moment dat ik na 10 minuten pas mijn ouders aan de telefoon kreeg en dat het uren duurde voordat ik alle smsjes had verzonden en ontvangen (en ik had dus geen bereik in het park waar ik was), waar waren de toastjes met lekkers en de oliebollen die we vorig jaar hadden Paola. Daar op dat moment was HET moment dat ik het zeker wist. Ik hoor in Nederland, ik hoor in Deventer..tussen alle vriendinnen, vrienden en familie. En denk nou niet dat ik me uren daarna nog zo voelde. Nee, we zijn naar een R&B bar gegaan en hebben daar tot een uur of 5 (oftewel toen gingen ze dicht) gelachen, gedanst, gekletst en vooral heel veel gedronken. Om 6 uur thuis (nadat ik een extra rondje met de bus had genomen, omdat ik was vergeten uit te stappen. waardoor de buschauffeur bij de laatste halte vroeg waar ik heen moest... uhm... Bondi?.. hij keerde illegaal de bus en bracht me naar de straat waar ik moest zijn...nogmaals dank, want ik had het waarschijnlijk nooit teruggevonden).

Nieuwjaarsdag...niet eens een kater, wat een verassing voor mezelf was. Dagje strand...Bondi Beach.

Blue Mountains in het plaatsje Katoomba.
Vanuit Sydney gaan we drie dagen naar de Blue Mountains. Natuur, wandelingen, uitputting, dat is wat we nu willen. Of.... dat wilden we heel graag... maar als het moment daar is.. ach ja, dat begrijpen we allemaal wel. Het waren drie fantastische dagen volop prachtige natuur, rotsen (Three Sisters), Echo Point, Giant Stairways, Prince Henry Cliff Walk, Ferber Pass, Cableway..ver boven de grond pfff..., Chocolade Factory, thaise massage (jaja, die weet ik wel te vinden natuurlijk.. nooit geweten dat het best heftig is als er een thaise vrouw met handen en knieen bovenop je gaat zitten. Ik verliet het pand vertwijfeld.. was dit nou lekker of niet. Het was in ieder geval niet de relax massage die ik normaal gewend ben. Ik had striemen in mijn voorhoofd staan van al dat gedruk..), Wentworth Falls, Leura Cascades en heel veel meer...

Terug in sydney koop ik verf voor mijn haar, zodat ik me na die tijd weer helemaal Laura voel... bruin haar. In plaats van dat blonde stro van alle zon. Dag erna komen we heerlijk bij op Bondi Beach. Omdat we nog niet genoeg hadden gelopen besloten we de dag erna de Bondi to Coogee Walk te doen. Een mooie kustwandeling van een aantal kilometers waarbij we eindigde op het strand. Onze avondplannen zijn bekend en we zijn dolenthousiast... avondje uit eten en daarna naar de bios. Skyfall. Super.

Enige dat ik nog niet in Sydney had gedaan was naar de top van de Skytower. 360 graden uitzicht over heel Sydney. Fantastisch.
Vandaag is onze gastheer jarig dus kopen we wat kadoos en gaan we met een aantal van zijn vrienden s avonds uiteten.

Einde Sydney.. op 9 januari vroeg in de morgen gaan we met de bus beginnen aan ons drie daagse georganiseerde tour naar Melbourne.

Hierbij tot zover mijn avonturen vanuit Australie.... die nog niet zijn afgelopen. Dus ook australie deel 5 gaat er komen. En daar geniet ik enorm van. Australie is geweldig, de mensen zijn super aardig en behulpzaam, de natuur is mooi, alle tours die ik tot nu toe gedaan heb zijn uniek en prachtig, de mensen die ik hier ontmoet zijn briljant (heel wat vakantie adresjes er al bij verzameld)... oftewel.... ik ben nog niet terug in nederland... maar dat ik terug kom is zeker, want er is maar 1 thuis.

voor nu... tot de volgende keer in mijn reisverslag.

groetjes Laura












  • 12 Januari 2013 - 13:50

    Mam:

    Laura wat een avonturen en wat had je het goed voor elkaar met je plek in Sydney. Heb je echt je haar zelf geverfd? Buiten al je andere overwinningen vind ik dit er ook een. Kusjes vanuit een winters Deventer

  • 12 Januari 2013 - 20:30

    P:

    Deventer, een weekend ergens in januari.


    Vanochtend vroeg ging de telefoon... Ik lag nog op 1 oor: het snot voor de ogen gewerkt, de laatste tijd, dus in een soort van bewusteloze toestand. Het kreng (mijn telefoon) deed verwoede pogingen om mij in staat van up-and-running te krijgen. Tergend traag rolde ik half mijn warme bed uit (je-weet-wel: alleen 1 arm en 1 been) en zocht mijn telefoon, ergens op de grond. Met een beetje gefriemel , kreeg ik het voor elkaar dat er een lampje ging branden en ik iets las als: 'gemiste oproep nummer zoveel'. Laatste oproep gezocht: een buitenlands nummer, hmm... geen zin in en rolde weer warm onder de dekens.

    Vele uren later aan de koffie en krant. Een rondje voicemail: een uitzinnige JIJ aan de telefoon. Huh? IK HEB JE OPROEP GEMIST! #datdus ;-)


    Weer genoten van je verhalen! Die kleffe lauwwarme oliebollen halen we in (jij liever dan ik, ha ha!). Kunnen wij concluderen dat wij tot aan onze verhuizing naar het bejaardentehuis, met oud en nieuw kleffe lauwwarme oliebollen gaan eten? Bij deze: deal!


    X P

  • 13 Januari 2013 - 12:27

    Els:

    hoi laura eerst een heel gelukkig nieuwjaar voor onze lieve nicht. wat een leuke verhalen hier is alles oke.
    veel plezier en..... genietten dat doe je wel dikke kus hans en els

  • 13 Januari 2013 - 18:36

    Petra:

    Hoi Laura,
    Allereerst de beste wensen voor 2013.

    was speciaal om met oud en nieuw in Sidney te zijn. Lijkt me prachtig.
    En wat toch eigenlijk mooi dat je op zo'n moment aan je familie en andere geliefden denkt. Dit jaar ben je er niet bij, maar wat geniet je dan extra wanneer dit volgend jaar wel weer zo is.

    Eerst maar verder genieten van je prachtige reis. Ben nu al weer benieuwd naar reisverlag Australie nr 5

    Liefs Petra

  • 13 Januari 2013 - 19:02

    Marina:

    Laura, allereerst een heel gelukkig 2013 voor jou gewenst!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Australië, maar ook fijn dat je wel weer terug komt;-)
    Geniet nog lekker van deze bijzondere tijd! Liefs, Marina

  • 13 Januari 2013 - 19:23

    Hanneke En De "Blok"bunch:

    Heeeee nichie,

    Allerbeste wensen. Wij hebben aan je gedacht hoor toen het bij jou begont te knetteren (hier oudejaarsochtend) De oliebollen waren weer niet te vreten, dus je hebt niets gemist!!!! Jij hebt het gezellig gehad en wij ook dat is belangrijk en een WA heb je als het goed is ook van ons gekregen....Heel veel kusjes uit "jouw" Deventer en geniet lekker verder je kan hier nog lang genoeg zijn!!!


  • 14 Januari 2013 - 21:41

    Nicole:

    Hi Laura,

    Klinkt goed Australië. Net vandaag gehoord dat Dennis contract wordt verlengd. Joehoe! Dus wij duiken ook de reisboeken in. Nog even voor J. 5 jaar wordt een lange reis maken. Misschien ook wel die kant op :)
    Het is hier winters. Beetje sneeuw en vooral errug koud. Misschien eind deze week wel weer schaatsen!
    Heel veel plezier nog en blijf doorkomen met die mooie verhalen!!

    grtz, Nicole

  • 15 Januari 2013 - 16:18

    Mieke:

    Een beetje laat, maar zeker niet minder gemeend: een heel gelukig & gezond nieuw jaar! Als ik jouw verhalen zo lees wil ik je advsieren om nog lekker 'down under' te blijven en straks als het hiervoorjaar wordt richting NL te komen :-)
    Geniet nog van alles wat op jouw pad komt meid.

  • 16 Januari 2013 - 20:32

    Bea:

    Hoi Laura,
    Ze zeggen altijd heel januari kun je nog de beste wensen overbrengen. Meissie bij deze een heel gelukkig en liefdevol 2013!
    Jouw start voor het nieuwe jaar is goed begonnen!
    Wat een mooie verhalen zeg! Blijf ons maar boeien.
    Geniet maar van de warmte daar, want het is hier bitterkoud en sneeuwwit.
    Warme groeten van Frits en Bea

  • 21 Januari 2013 - 11:30

    Esther Q:

    Hey Laura,
    Wat een supergave ervaring om oud & nieuw te vieren in Sydney!!!! Volgend jaar gewoon in good old Deemtuh!
    En ja, there's no place like home! Maar voor je 't weet ben je echt weer thuis, dus voor nu: lekker genieten van Australië! Maar dat gaat je goed af, volgens mij :-)

    Groetjes, Esther

  • 28 Januari 2013 - 10:47

    Jet Berentsen:

    Hey Laura,

    Ik heb je verhaal gelezen en ben super jaloers!
    Wat super tof allemaal. Soms heb je periodes in je leven die iets minder prettig zijn, daar kennen we allemaal genoeg voorbeelden van, maar je moet maar zo denken dat wat je allemaal hebt gedaan en wat nog gaat komen, pakt lekker niemand van je af!
    Geniet van alles wat nog gaat komen, hier in the Netherlands is het weer een stuk minder ;-)
    Hou ons op de hoogte echt super leuk hoe je alles verteld.

    Dikke Kus Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 44446

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: