Australie deel 3 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura Lustig - WaarBenJij.nu Australie deel 3 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

Australie deel 3

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 December 2012 | Australië, Byron Bay

Hallo hallo,

daar ben ik weer.... en wel op kerstavond. Dus jullie kunnen niet zeggen dat ik niet aan jullie heb gedacht tijdens kerst.

Uhm...ja waar was ik gebleven. Het was mn kleine te schattige gele caravannetje waar we in geeindigd zijn. Dus het is dan wel zo leuk om daar verder te gaan he? Nou hier komt ie....

In Agnes Water / Town of 1770 heb ik heerlijk van het rustige mooie strand genoten. En jaja, uiteraard naar alle heftige surfers gekeken. 's middags doe ik een tour van een kleine 3 uur. Een nederlands stel vertelde dat het zeker de moeite waard was en ze hadden gelijk. Kangaroo's, Wallaby's en een super mooie zonsondergang. Samen met aantal mensen vertelt de gids (Paul is z'n naam, misschien dat ik hem daarom zo geweldig vond... of is het nou omdat hij alles over de omgeving en historie vertelde... hmm, zal er nog eens over denken wat het is..) ons alles over hoe Kaptain (eigenlijk luitenant in die tijd) Cook hier aan land kwam. Zelfs een vrouw van 80 gaat mee op deze tour ....echt geweldig. Hopelijk word ik oud op deze manier. 's Avonds gezellige avondje in het hostel om met iedereen te kletsen. Ik zei het al in mn vorige blog maar dit is een heerlijk hostel. Hoewel ik helemaal niet persee in to een hippie achtige levensstijl ben, weten deze mensen je altijd wel direct thuis te laten voelen. Geweldig. Ik word zelfs gevraagd of ik daar voor een tijdje wil werken... Helaas lukt dat nou net niet, want ik heb een 3 daagse tour naar Fraser Island geboekt. (die ik bijna had gecanceld omdat ik op een vreemde wijze - zoals ik eerder bij bootreizen had - nerveus werd van het idee. Marnieke en Kim; super bedankt voor jullie geweldige steun).

Met de bus ga ik van Agnes Water naar Noosa. Daar ben ik twee nachten voordat ik naar Fraser Island ga en dus heb ik wat tijd om wat leuks te doen. Dat vul ik in met wat mensen en een gezellig avond welkomsboodschap en een drankje. Daarna muziek, dansen en laat naar bed. Met Anna de Boer een lange strandwandeling gedaan om o.a. koala's te spotten... die er uiteraard niet zijn als ik er ben. Ook de dolfijnen bij nota bene dolphin spot zijn zich aan het verstoppen voor mij... hmm... balen. Gewoon zitten op een rots en uitkijken over zee en weten dat er iemand naast je zit, maar beide stil.... wat is de zee toch krachtig en machtig. Niet vaak nagedacht over het feit dat de wereld voor het grootste gedeelte uit water bestaat, net zoals ons lichaam. En niks of niemand kan het tegenhouden.. En als het binnen de perken blijft, is het fantastisch om naar te kijken en luisteren. ik geniet met volle teugen.
's Avonds de briefing voor Fraser Island. Het lijkt me direct een groep van ongeveer dezelfde leeftijd en ik zie het wel zitten. 15 mensen en 1 gids. Ik ben er klaar voor.

Fraser Island (het grootste zandeiland ter wereld)

Mijn hoogtepunten; de mensen, de gesprekken 's avonds op het strand (wat een geweldige eerste avond... Soms ontmoet je mensen waar je vanaf moment 1 al een klik mee hebt...) de Lakes, zandduinen, fantastische accomodatie waar we sliepen, Seven Mile Beach, de zee, het strand, de mooiste zonsopkomst die ik ooit gezien heb, radslagen en handstand op het strand, boemerang gooien met de door onze gids zelfgemaakte boemerangs, de sterren, de maan, de dingo's, een Creek waarin je vanzelf werd meegetrokken naar de zee, midden in een bos stoppen met de auto's om op de grond te gaan liggen en allemaal stil te zijn om te luisteren naar de geluiden van de vogels' krekels' wind, de kleine schildpadjes,
Dieptepunt; normaal zou ik ze overslaan maar dat kan ik gewoon niet. We waren met twee auto's, ik zat in de voorste. de achterste kreeg een ongeluk, waarbij helaas 1 iemand het niet gered heeft en een andere jongen niet kritiek is maar wel in het ziekenhuis ligt. Bij hem ben ik heel veel in het ziekenhuis gebleven. Een kleine alinea, omdat het niet echt iets is voor op internet, maar het niet benoemen kan niet. Hopelijk komt alles met de jongen goed.

Mn gehele planning uitgesteld, omdat ik langer ben gebleven vanwege de jongen in het ziekenhuis. En samen met mij blijft er 1 iemand, Marie, ook langer. We besluiten om toch wel iets leuks nog te doen, dus gaan binnen de 5 dagen die we langer blijven naar het strand, regenwoud, kajakken en we spotten een koala in het wild. We besluiten uiteindelijk samen de komende dagen samen te gaan reizen.

Een beetje opgelucht verlaten we Noosa om onze gedachten weer positiever te krijgen. Brisbane here we come. We slapen in een super hostel en blijven er 1 nacht. Het grappige is, is dat we erachter komen dat we al heel snel gelukkig zijn. We staan te stralen als we een grote locker in onze kamer zien waar onze hele backpack in past. En dan is er in de locker ook nog een oplader voor onze camera's etc en dan ook nog een nachtlampje voor ons zelf. WAUW hahaha.We lopen langs de waterkant, bekijken een kathedraal, drinken een cider in een net nieuw geopende bar, koop een usb stick voor mijn foto's, en lopen dan midden tegen een kerstparade aan. Yes... wij willen in de kerststemming komen. Kopen een broodje bij de Subway als avondeten en gaan achter een dranghek staan. Super plekje. De 's middags gekochte kerstmutsen (en niet zomaar eentje, maar met lichtjes jaja... als je iets doet moet je het goed doen) gaan op en we gaan ervoor. We maken foto's met te lelijke nep kangeroo's en een super grote kerstboom. 's Avonds besluit ik mijn dagboek bij te werken en mijn foto's veilig te stellen.

Op 24 december reizen we met de bus door naar Byron Bay om daar te zijn met kerst.

Voor allen; MERRY CHRISTMAS en tot het volgende blog.

Lau

  • 24 December 2012 - 14:47

    Marnieke:

    Ha Lau, mooi verhaal weer!! Klinkt heerlijk allemaal, afgezien van het heftige ongeluk. Blij dat je in de goede auto zat! Hele fijne kerst, geniet! X

  • 24 December 2012 - 14:47

    Marnieke:

    Ha Lau, mooi verhaal weer!! Klinkt heerlijk allemaal, afgezien van het heftige ongeluk. Blij dat je in de goede auto zat! Hele fijne kerst, geniet! X

  • 24 December 2012 - 15:26

    Mam:

    He Lau, knap dat je weer zo'n positief verhaal hebt geschreven na al die trieste, moeilijke momenten. Geniet nu verder en probeer het achter je te laten. Heel veel liefs en duizend kussen. Pap en mam

  • 24 December 2012 - 15:41

    Marloes:

    Hey lau

    Wat een heftig verhaal, blij dat met jou alles goed is! Goed dat je daarna de reis weer opgepakt hebt. Jij ook fijne feestdagen.

    Dikke knuffel en kus

  • 24 December 2012 - 16:11

    Paul:

    Hè die Lau,
    Zag dat je me nog niet vergeten was :) !!
    Ik wens je een hele fijne kerst en veel plezier
    In Sydney met oud en nieuw !!
    Doe voorzichtig !
    Groetjes en dikke kus van Inge, Sophie en Fleur.
    Paul

  • 24 December 2012 - 17:12

    Bea:

    Hoi Laura,
    Wat een spannende verhalen zeg. Wanneer ga je er een boek overschrijven? Lijkt mij geweldig!!!
    Geniet nog van al het prachtigs om je heen. Wij wensen je vanuit een regenachtig Deventerheel veel liefs,gezellige kerstdagen en een liefdevol 2013!!!!
    Warme groeten Frits en Bea

  • 24 December 2012 - 19:00

    Tom De Groen:

    Kerstavond , Venhuizen, 24-12-2012,

    Lieve Laura,

    Al "appels schillend (voor de appeltaarten die we morgen met Hannekes familie gaan eten) bij het haardvuur ", lees ik je derde reisverslag. Goed dat je zo goed op de been blijft en dat je intens geniet. Ook goed dat je ons meeneemt in de andere kant van het reisleven....dat je het met ons deelt. Ja ook ons heb je geraakt als we lezen wat je op Fraser island hebt meegemaakt. "Meisie, meisie lieve Laura dat is echt enorm."..... zoals je weet reden Hanneke en ik daar in mei ook rond met drie roze Toyota Landcruisers, vol geladen met prachtige jonge mensen, gekomen van overal uit de wereld. We weten maar al te goed hoe het daar toeging... Hoe mooi, hoe heerlijk, maar ook hoe je moest oppassen...voor mn. de bomen langs de kant van de nauwe bospaden, de greppels.....We leven erg met je mee en als we iets voor je kunnen doen, skypen, een babbeltje.. je meld je maar.
    Okay, erg goed dat je weer de draad hebt opgepakt en Kerstmis gaat vieren.
    Ook hier in Venhuizen bereiden we ons voor op de Kerstnacht met "All you need is love" iets wat voor ons allen geldt en al helemaal voor jou na dit ongeluk.
    Dat is dan ook wat ik je nu toewens. Veel liefde waar ook ter wereld!!

    Lieve Laura, weet dat we van je houden!
    Veel liefs, warme kerstknuffels uit West Friesland,
    Hanneke en Tom

  • 25 December 2012 - 09:03

    P.:

    Dag Lau,

    een hele fijne kerst gewenst!!!
    Take care

    Veel liefs van
    je (Pati)maatjes

  • 26 December 2012 - 18:29

    Marina:

    Lieve Laura,

    Heb net je laatste 2 reisverslagen in keer gelezen! Ik zeg; bundelen en uitgeven straks!
    Hoop dat je de kerst goed weet door te brengen hier ver vandaan! Weet dat je tijdens deze dagen het liefst bij je familie wilt zijn (en andersom) In gedachten ben ik deze 2 e kerstdag met mijn gezin even bij je door een toost op je uit te brengen bij ons diner...en voor nu wens je tijdens deze reis nog veel avontuur, plezier & mooie momenten toe...liefs, Marina

  • 27 December 2012 - 12:11

    Frans:

    Laura, Prachtige verhalen! een hele fijne jaarwisseling !

    Frans

  • 31 December 2012 - 14:56

    Paulien:

    Lieve Lau,

    Wat een heftig verhaal. Gelukkig heel veel positieve dingen. Maar wat een indruk zal dat ongeluk gemaakt hebben. Ik denk aan je.

    Heads up en geniet nog even!

    Dikke knuffel

    Pau

  • 04 Januari 2013 - 15:07

    Esther Q:

    Hey Laura, een gelukkig 2013 gewenst!! Dat het maar een jaar met heel veel mooie avonturen mag worden! Groetjes, Esther

  • 05 Januari 2013 - 20:26

    Emilie:

    Joehoe, way downunder. Heel veel reisplezier in 2013! In goede gezondheid en ga voor everything or anything! The time is now tenslotte. Geniet en beleef enz enz

    groetjes e

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 44465

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: