Australie deel 2 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Laura Lustig - WaarBenJij.nu Australie deel 2 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

Australie deel 2

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 December 2012 | Australië, Agnes Water

Hallo lieve mensen in het koude koude Nederland. Zal ik dan maar beginnen met: zon, zee, strand, drankje, feestje, gezelligheid, veel verschillende nieuwe mensen ontmoet, en heel veel leuke dingen gedaan!! Dan hebben we de grens van jaloersheid direct bereikt en dat is toch het enige doel van dit blog.... haha. Oke, dat is niet helemaal aardig natuurlijk. Daarom hieronder een beschrijving van mijn tweede gedeelte van Australie.

Eindigend terug in Cairns in mijn vorige blog, begon dan echt mijn Australie - bus avontuur. Maar voordat ik wegga blijf ik nog twee nachten in Cairns. Ontmoet o.a. een super gezellig Nederlands meisje. Toch altijd effe lekker om in je eigen taal te kletsen. Op 30 november mogen de snorren eraf.... The end of Movember! Thank god! Na een gezellig gezamelijk ontbijtje met Renee gaan we naar de Lagoon en daarna heb ik wat boodschappen gedaan, alle sporten in Nomads beoefent (tafel tennis, darten, beach volleyball en poolen).
Hoe kan het toch dat als je absoluut niet uit moet gaan en geen drankje moet nemen, dat het dan plotseling 2 uur 's nachts is en met veel te veel drank op in bed beland. Waardoor ik de volgende dag mijn 1e busavontuur mis. Want ik lag nog heerlijk in dromeland. Oftewel; een bus later, midden op de middag, vertrek ik naar Mission Beach. Daar kom ik in Absolute Backpackers hostel en ga direct mee op een tour om Wallaby's and Cassowarry's te spotten. Check!! Gelukt! Blauwe zee, blauwe lucht, zon en zee tijd.. Leuk om locals te ontmoeten en daar mee te kletsen, i.p.v. aldoor dezelfde vragen en antwoorden onder backpackers te horen.

Na Mission Beach is het Townsville. En van Townsville (Civic Guest Backpackers Hostel) ga ik naar Magnetic Island. Wederom een succesvol bootverhaal. Vanaf Townsville reis ik met Mel en zij zit in Bungalow Bay (ik slaap in een super lief klein bungalowtje voor drie personen) aan Horeshoe Bay. Daar zit ook het Koala 'park'.. Dus hop, samen daarheen en na die tijd direct door naar de tour. Koala's, krokodil, slang, lizards, papegaaien, wombat.. Leuke tour. Maar toch besef ik me achteraf pas dat ze daar best zielig zaten en dat ik ze allemaal heb vastgehouden. Zooo tegen mijn principes in, maar soms vergeet je dat even. Dus tja, ik heb nu van die foto's van mij met de dieren, waar je eigenlijk achteraf spijt van hebt.. Daarna gaan we naar het strand en hang ik 2,5 uur in een hangmat met perfect uitzicht op zee... HEERLIJK! Ontmoet nog een Nederlands stel en heb weer een gezellig middag achter de rug. 's Avonds hebben we een leuke triviant avond waarbij we met zo'n 40 man in groepjes ronde na ronde spelen.

En dan is de eerste feestdag; Sinterklaas. Niet dat ik er nou echt heel erg veel mee heb, maar na het zien van schattige foto's van mijn nichtjes op facebook... au... wat is thuis ver weg.. Maar goed; toch maar even een berichtje op Facebook om iedereen een fijne sinterklaas te vieren. En daarmee is het gelijk raak; ik ben de hele dag bezig om uit te leggen waarom wij in nederland een 2e Santa Claus hebben, waarom het niet raar is dat onze pieten zwart zijn en 'waar komt ie vandaan', hoe is het ontstaan.... etc etc etc. Wat visuele aspecten helpen, dus we kruipen met z'n allen achter internet om een paar foto's te laten zien. Ineens lijkt het alsof we toch wel iets heel raars vieren op 5 december.

Overdag een Forts Walk van 2 uur met Lauren... WARM!! Mission Beach is een plek waar de Japanners gedurende de 2e wereldoorlog Australie wilden binnen gaan en op Mission Beach, voor de kust van Australie, hebben ze allerlei (gedeeltes van) gebouwen nog staan. Op dezelfde route zouden Koala's zitten, maar je kan het natuurlijk al raden.... geen een. Hierbij na Borneo, de 2e keer een punt over de verandering van het klimaat; Omdat het al 9 maanden niet geregend heeft hier, vallen de koala's dood uit de bomen. Deels door warmte, maar grotendeels omdat door de droogte de bladeren van de bomen vallen en ze dus simpelweg te weinig eten hebben. Maar kon er nou niet gewoon eentje (echt, eentje is genoeg) daar in de boom zitten.... Bij terugkomst sluiten Lauren en ik ons bij een groep van 5 anderen aan en gaan we naar het strand relaxen, barbequen en 's avonds naar Base (hostel) om daar enthousiast en gezellig Ladies Night mee te maken. En hoewel ik een poging heb gedaan... mijn eindconclusie is.... Engelsen zijn niet bij te houden. De hele kroeg speelt een spel dat je met je mond een bakje van de grond moet oppakken en ik lig serieus in ronde 1 er al uit. Onmogelijk om met teveel drank op dit te doen. Ondanks mijn toch wel vrij lenige en flexibele lichaam. Nee, kansloos. Daarentegen de Engelsen gaan als een speer...

Ochtend erna met de ferry richting Townsville terug. Ondanks mijn lichtelijke kater gaat het allemaal goed. Dan de bus naar Airlie Beach (Nomads Backpackers). Ik ging vroeg naar bed, maar werd door drie engelse meisjes van 18 wakker gehouden. Zij hadden namelijk geen probleem om drie luidruchtige engelse jongens mee te nemen in het hostel... Dus niet geslapen. Avond erna heerlijk voor mezelf gekookt. De eerste keer aardappels, groente en een stukje vlees. Heerlijk! Airlie Beach staat niet echt bekend om alle cultuur en natuur.. Dus wederom kroeg in kroeg uit. Ik krijg toch een beetje de indruk dat dit het enige is wat ik aan het doen ben. Vooral als ik, bij het terugkijken van mijn foto's, erachter kom dat ik helemaal geen foto's heb van de dagen in Airlie Beach. Ciders, Ciders en nog eens Ciders. En tja, die hoeven we natuurlijk niet te fotograferen. In Airlie Beach bezoek ik met 3 Canadezen nog een hele grote bierwinkel en natuurlijk zie ik daar onze Nederlandse biertjes ook bij staan. Het is een soort proeverij, maar wij drinken 1 drankje en hebben een gezellige avond daar.

Ja ja, DAY DREAM ISLAND!! Het is zover. Ik ga 1 van de Whitsunday Islands aan doen. Dus 's ochtends met de boot heen en 's avonds terug. Bij aankomst een rondje over het eiland gedaan, zodat ik weet wat waar is.. Kijken bij het Coral Reef wat ze op het eiland hebben gemaakt. Dan snorkelset huren. Beste snorkelset opgezocht en gaan... geweldig mooi! Daarna zit ik op het strand op een bedje met 1 ander stel. Komt er ineens een kangeroo (ik dacht eerst dat het een Wallaby was) aan huppen. Hij of zij komt naast me zitten, ik aai haar en vraag heel zachtjes of het stel een paar foto's wil maken. Heel bijzonder, hoor ik later van een gids in Agnes Water (andere plaats). Een kangaroo doet dit eigenlijk niet zo snel.. JOEHOE!!! Ik hang nog even wat in een hangmat, en ga nog ergens anders even op het strand liggen, helaas had ik mijn snorkelset al ingeleverd. En wat denk je.... zie ineens een klein kopje boven water. Rennende a la Baywatch vlieg ik zowat over het strand, halverwege schop ik mijn slippers uit, duik zo ver mogelijk het water in, zwemmen zwemmen... en ja hoor. Twee mega schildpadden. Sta ik dan alleen te juigen in de zee en zwem met ze mee.... Ze houden hun kop boven water en het is gewoon geweldig mooi.

's Avonds neem ik de nachtbus en sta voor die tijd nog even in het hostel wat te drinken. Sta ik toch ineens naast Wouter Post.... Jaja, uit Deventer. Samen met z'n vriendin. Gezellig wat gedronken en gekletst en dan is het zover. Ik ga met de bus 10 uur zuidelijker naar Agnes Water. Tuurlijk sta ik daar netjes met mijn briefje bij de bus en zegt de chauffeur, 'we zitten vol en ik heb je naam niet op de lijst'... Nou, dat dacht ik ook. Heus dat ik wel met de bus mee ga. Gelukkig dacht hij er hetzelfde over. Plekje voor mij en slapen.

Agnes Water (Southern Cross of 1770 Backpackers)... Dit hostel is meteen thuis. We worden door een heerlijke hippie vrouw van 50 (hoop dat ik haar niet te slecht inschat, want dat gaat al heel de reis zo) opgehaald. Geen reservering houdt in... uhm we hebben alleen nog een Caravan. Ik kon me er niks verkeerds bij voorstellen en betaal minder dan een kamer. Maar dit is echt super. Voor de facebookers... zie de foto van mijn schattige caravannetje. Ze heet ' Yellow Sunshine'. Alles is hier boedha, zen, blote voeten, heerlijke sfeer.

Terwijl ik me hier nog even heerlijk ga vermaken en voorbereiden op weer wat meer activeiten (oftewel andere dingen dan zee, zon, strand) hoop ik dat het met jullie allemaal goed gaat.

Daaaaag!!!

Laura

  • 12 December 2012 - 08:50

    Meta Van Uden:

    Hey Laura,

    Inderdaad jaloersmakend om te lezen. Wat dat betreft ben je daar nu in het goede seizoen. Twee keer zomer in 2012, dat doe je goed. Alhoewel...of je de zomer in Nederland mag meetellen ;-)

    Ik vind het echt super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je veel plezier maakt. Ik zou zeggen: ga zo door!

    Liefs, Meta

  • 12 December 2012 - 09:39

    Dagmar:

    Ik zit hier heel jaloers te zijn achter de computer op mijn werk met een overvolle mailbox, met halve natte sneeuw buiten en -1....ja zo zitten de meesten van ons hier in Nederland er waarschijnlijk bij nu, dus doel bereikt ;), hahaha!
    Echt super om te lezen wat je weer allemaal hebt gedaan! Veel plezier nog maar weer!!
    Xx dag

  • 12 December 2012 - 10:26

    Astrid Timmerman:

    Hoi Laura, leuk om dit te lezen en je zo te kunnen volgen. Veel plezier maar weer (dat zal vast wel lukken zo te lezen)

    Groetjes Astrid

  • 12 December 2012 - 10:34

    Erik Meester:

    He, geniet maar drink met maten, haha. Goed verhaal! Groetjes

  • 12 December 2012 - 15:09

    Saskia Van Ommen :

    Hi Laura, weer super om je verhalen te lezen. Er is weinig veranderd in <20 jaar in Airlie Beach en Magnetic Island.
    Enjoy! En zoals Erik ook zegt, geniet en drink met mates.
    Groetjes Saskia

  • 12 December 2012 - 22:48

    Tom:

    Venhuizen, 12-12-12

    Ha die Laura,

    Goed te horen dat je nog leeft..:)> Geen krokodil die jouw ook lust...En wat ben je aan het feesten zeg.. zo ken ik je helemaal niet. Rustig wijfie....
    Ja ook voor ons komt alles weer terug omdat je dezelfde route volgt, die wij 3/4 jaar geleden hebben afgelegd.. Wel heel stoer dat je steeds je grenzen boot verlegt.
    Goed hara, hara krishna jij nog maar wat doorn in je caravan.
    Ben je nog naar Great Barier Reef geweest?
    Tot zover.
    Al het beste en alvast fijne kerstdagen !
    Liefs XXX Hanneke en XXX Tom

  • 13 December 2012 - 09:51

    Anja Jalink:

    Hoi Laura, fijn dat jij zorgt voor wat zon in deze donkere dagen voor kerst! Geniet er van!
    Groetjes,
    Anja

  • 14 December 2012 - 10:06

    Esther Q:

    Hey partyanimal,

    Wat een leuke blog zeg, super dat je je zo vermaakt daar! Lekker door blijven gaan met genieten zou ik zeggen!!

    Hier is het één en al kou, sneeuw, kerstliedjes op de radio en natuurlijk Dicken's festijn dit weekend: kortom je mist niks ;-)

    Have fun!
    Groetjes,
    Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 44518

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: