Honduras, Belize, Mexico - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Laura Lustig - WaarBenJij.nu Honduras, Belize, Mexico - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

Honduras, Belize, Mexico

Door: LLau

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Mei 2012 | Belize, Caye Caulker

Aloha!

Ik heb heerlijk de tijd om een goede update te geven van alle belevenissen! Lang niet overal heb ik bereik met de telefoon en zeker al geen internet. Dus vandaar dat het niet altijd snel gaat. Dus het wordt naar verwachting weer een lekker lang verhaal.

Ik zit erg goed in mijn vel. De reis verloopt erg goed. Heb er veel lol in, ontmoet leuke mensen, goed weer.... Ja, top dit! Heb mensen gesproken dat dit soort reizen ervoor zorgen dat je niet meer normaal in Nederland wil blijven, maar steeds weg wilt... Doet me denken aan jou Paola, een paar jaar geleden hoorde ik je zeggen dat je geen rust kon vinden. Nou, hopelijk lukt mij dat wel. Maar heb stiekem al zitten denken samen met Lindsay dat we Zuid Amerika met z'n 2e zien zitten hahaha. Maar nu eerst vollop van elke dag van deze reis genieten.

We waren gebleven op 1 mei toen we naar Honduras gingen. In Honduras blijven we enkel in Copán. Hoewel het 7 uur rijden is, hebben we een tussenstop met lunch en zwemmen gemaakt. Een zwembad, daar word ik gewoon net zo blij van.. We bekijken Maya Ruines (dit is het Parijs onder de Ruines, ten opzichte van andere die New York waren. In de praktijk zie je inderdaad heel veel details bij deze Ruines. Wel heel mooi). Ow ja, na al die misselijkheid weet ik nu wel dat zo'n stopper wel goed stopt bij mij. Al drie dagen niets. Pff.... word hier gek hoor. Ik neem het niet meer hahaha.

In de middag heb ik samen met Kyra paardgereden. Dit wou ik toch wel echt heel graag. En het was SUPER! Ik riep maar steeds Tranquilo, voordat ik ging. Maar toen ik eenmaal bezig was ging ik van stappen naar draf naar gallop. Het was fantastisch. Helemaal de bergen op.
Daarna naar van die Hotsprings; altijd lekker. Daar ontmoet ik een Nederlands meisje die ook naar Costa Rica gaat. Nog effe geklets en 's avonds afgesproken op de plek waar we gingen eten. Misschien treffen we elkaar nog ergens. Bij haar besloot ik dat ik alleen naar Costa Rica ga! Heel spannend, maar ik ga het gewoon doen.

Hierna gingen we naar Rio Dulce, Guatamala. We sliepen in een klein hutje op een klein eilandje waar alleen natuur en die hutjes zijn. Prachtig. Heerlijk geslapen NOT. Na een aantal prachtige uren op de steigers met z'n allen ga ik naar bed. Veerle komt iets later een gekko in haar klamboe tegen, ik trek vervolgens de mijne van het plafond. En voordat we sliepen stelde ze nog effe de vraag; heb je ook schorpioenen hier... Nou, dag dag slaap. En ik was nog wel zo tof geweest om voor een aantal van ons te organiseren dat we de volgende ochtend om 5.30 uur gingen kajakken. Geen spijt van. De brulapen zaten gewoon boven onze kajak. Prachtige zonsopgang gezien. Ow ja, ik hoef het niet te herhalen steeds, maar wordt natuurlijk helemaal lek geprikt. Pff, serieus... ik zit helemaal onder.
Later die dag gaan we weer een boottocht maken, varen over de Rio Dulce: hoge rotskliffen en tropische woud. Af en toe zie je hele minimale hutten die van de Kekchi Indianen. Dat is echt primitief leven zeg.

Op naar Flores. Laatste Maya plek.
Maar nu hebben we het er allemaal wel een beetje mee gehad. Verzadigd! 5,5 uur lopen. En het is hier echt gewoon super heet. Wel gaaf dat we eerst een jungle tocht deden. De toekan is me inmiddels ook voor het eerst gepasseerd. Te snel voor mijn camera. Hetzelfde geldt voor een aantal hele mooie papegaaien.

Op 6 mei gaan we naar Belize. Ben super zenuwachtig voor de Speedboot. Maar ik gok op mijn inmiddels opgedane boot ervaring... Ahhh. Grappig bij de grensovergang: je moet de boot af, in een rij gaan staan, een stempel krijgen en de boot weer op. Slaat echt nergens op haha. Lukt prima hoor die boot, beetje harder dan de vorige. Maar dan komen we op het Paradijs. 7 km lang en 600 meter breed. Wit strand, onze huisjes op het zand, super blauwe zee. WAUW! Het eilandje Caye Caulker waar we zitten is top. We zijn er gaan snorkelen een hele dag. En ja hoor, ik heb dus gewoon een haai geaaid en vastgehouden. En YEP, i've got the proof! Vastgelegd op camera. Daarnaast schildpad, vissen, roggen gezien. En nog extra stop gemaakt omdat we een zeekoe spotten. Heel snel het water in en gewoon liggen kijken. Fascinerende beesten. Top. En niet te vergeten mijn ogen uitgekeken op het 1 na grootste koraalrif ter wereld (na Great Barrier reef). 's Avonds een super zonsondergang gezien.

Vanuit Belize gingen we naar Playa del Carmen. Oke, cultuur shock. Wat waren die locale mensen toch fijn en is dat niet echt hetgene waar je zulke reizen voor maakt. Sprak iemand die zei; ja, wij wilden heel graag naar Mexico, dus nu hebben we het eindelijk gedaan. Twee weken Playa del Carmen... Oke, moet ik de rest nog invullen? Echt, lachen voor 1 avondje en 1 dag op het strand. Maar mij zie je er liever niet terug. Wel in het zwembad lekker gevolleyd. Dat was super. En lekker geshopt, zodat ik iets meer kleding heb om aan te doen. Laatste dagje lekker op het strand gelegen. Heerlijk. Uurtje massage (natuurlijk) genomen. En wat van mijn spulletjes bij twee mensen uit de groep gedropt. Zij nemen het mee naar Nederland. Dennis en Suzan, bedankt!
Laatste avondeten in Fusion, waar ik afscheid neem van iedereen. Even vond ik het wel lastig omdat iedereen zo leuk was, omdat ik alleen verder ging.
Veerle gaat mee en we kletsen nog effe en om half vier gaat de wekker. Ik word opgehaald door Ricardo met z'n taxi en hij bracht me naar Cancun.

Voor zover mijn fantastische reis door Mexico, Guatamala, Honduras en Belize. Ik vond het super, mede omdat mijn kamergenootje een super klik hadden en de groep leuk was. We konden overal over hebben en de omstandigheden waren super. Alles was geregelt en alle vervoer en hotels waren top.


  • 14 Mei 2012 - 08:44

    Els:

    hoi Laura,
    wat een verhalen en avonturen maar eerst WAT GOED HET HUIS VERKOCHT.
    lees je verhalen met een glimlach, wat zul je veranderd thuis komen, supper allemaal. kus els

  • 19 Mei 2012 - 11:40

    Dagmar:

    Wat een vette dingen he! Ook echt cool he om die haaien te aaien hahaha!
    Veel plezier nog! Ga nu door naar je volgende verhaal :). Xx dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 44498

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: