Costa Rica deel 2 - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Laura Lustig - WaarBenJij.nu Costa Rica deel 2 - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

Costa Rica deel 2

Door: LLau

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Mei 2012 | Costa Rica, Monteverde

Hallo allemaal,

Mijn vorige verhaal eindigde bij het weggaan uit Manuel Antonio Park. Ik ging naar Corcovado National Park, en daar kwam ik niet helemaal haha. Ik kwam op een boot en zag na een half uur de open zee en werd helemaal gek. Ik wees naar een een heel wit strandje en zei ' daar wil ik heen'. Ze begrepen er natuurlijk niets van, maar gelukkig kan ik gebruik maken van mijn non-verbale communicatie en was het snel duidelijk dat ze me daar toch echt moesten afzetten. Dat was 's ochtends om 9.00 uur en ze zouden me weer om 15.00 uur ophalen. Ik vond het allemaal prima, zolang ik maar niet de zee op hoefde. Dussss.... Er zou 1 man daar op het eiland wonen en als ik naar de wc moest, dan moest ik maar vragen of dat bij hem mocht. Ik vond op dat moment alles prima, ook een boom was al genoeg haha.
Ik sta daar even mijn dip te verwerken, omdat het toch stiekem wel genant is om uit een tour te stappen... (achteraf ben ik blij dat ik mijn eigen grens heb durven aangeven. Open zee is gewoon mijn grens op boten en water gebied). Komt er ineens een vrouw het strand op lopen en die vraagt op de meest Nederlandse manier; Hablo Espanol?.. Het enige dat ik terug zei was ' are you fucking kidding me or are you from HOlland!' Ze moest lachen en zei, ja ik kom uit nederland. Bleek dat ze samen met haar man, huwelijksreis, een huis daar van een man had gehuurd en dat ze er een week zaten. Ik vertelde mijn verhaal en we gingen samen naar hun huisje op de berg.
De man vond het wel gezellig en ze vroegen of ik niet wou blijven slapen, dan kon ik genieten van het prachtige eiland. Zo gezegd, zo gedaan. Het was paradijselijk. Echt super.

Dag erna sta ik zwaaiend op het strand om een willekeurige boot aan te houden, want ik moest natuurlijk nog wel weer terug naar de plek waar ik vandaan kwam, want daar was mijn bagage ook nog. Tweede poging Corcovado, want ik laat me niet maar zo wegjagen van die plek natuurlijk. Ik met de bus en stukje liftend helemaal naar Puerto Jimenez. Ik blij,... tour geboekt. Weer geld uitgegeven.. Maar goed,... Nog even samen met een Franse jongen krokodillen bij een rivier gekeken. En ja hoor, dat heb ik weer... Ik ga door mijn enkel en kan de volgende ochtend er niet op staan. Voor de tweede keer mijn geld en mogelijkheid voor Corcovado door het putje zien verdwijnen. Oke, duidelijk is dat Corcovado en Laura geen goede combi zijn. Dus ik besluit heerlijk naar Panama te gaan en daar mijn reis relaxt voort te zetten.

In Bocas kom ik in een leuk feest terecht, want ze hebben een feest voor de mensen daar. Het podium is recht voor de deur van het hostel waar ik slaap. (Voor Mirthe: Hostel Heike). We liggen met z'n 8e op de kamer en het is 1 grote drukte en gezelligheid. Bij de eerste blik zag ik al een Nederlands iemand (Nicol) en daar kwam al snel een tweede bij (Frank). Gezellig met Nederlanders in Bocas. Mensen die reizen zijn echt zeer relaxt. Terwijl ik net aankwam ging ik gelijk al met de twee nederlanders en Darren uit Canada ergens eten. En daarna besloten we te gaan feesten bij Aqualounge (halve minuut met een bootje en je bent er)(thanks Mirthe!!). Wauw... wat een heerlijk drinken haha.
En wat doe je op Bocas, inderdaad zee, strand, relaxen... Volgende dag lekker naar Bluff beach op de fiets met Frank en Darren. Super gaaf daar. Hoge golven en ik lig lekker in de branding, wat is het toch top zeg. Niks te klagen. We zouden daarna doorfietsen naar Boca del Drago, maar het is zooo warm, dat ik niet meer kan. Frank, bedankt voor het duwen... We gaan terug! 's Avonds gefeest bij Iguana (top avond en nacht!)
Dag erop weer naar het strand, dat had ik net even nodig, ... lekker relaxen. Boca del Drago en Playa Estrella... (Wederom thanks Mirthe!) Ik heb je adviezen wel een beetje opgevolgt hoor... Ik snap dat je als je hier eenmaal een tijdje zit helemaal super voelt.

Nicol en ik besluiten samen verder te reizen en we gaan naar Cahuita, want we zijn het feesten even zat en willen nu natuur en wat zien van Costa Rica. We gaan dezelfde dag nog naar Cahuita National Park; apen, sloth, toekn, slangen, wasbeer, eekhoorn, vogels, krabbetjes, lizzards en nog meer. Top park.


Vanuit Cahuita reizen we door naar Torteguero en dat doen we middels een boottocht over het kanaal Torteguero. Leuke tocht van 4 uur, maar natuurlijk loopt het weer net een beetje anders. Wij krijgen na 1,5 uur voor de derde keer motorpech en nu doet de boot het echt niet meer. Inmiddels had ik zelf ook al een stuk gevaren, want we zaten met z'n 2e (nicol en ik) op de boot bij de man. We hebben 1,5 uur op z'n minst stilgelegen en het enige dat we konden doen is wachten tot er een boot voorbij kwam. We twijfelde even of hij een grapje maakte toen hij zei dat als er niemand kwam dat we dan daar moesten slapen... Ik denk dat hij geen grapje maakte.. Ondertussen zong ik maar even een liedje en maakte een dansje, want grappig was het al niet meer... Het begon te regenen en als het hier regent...pff, dan regent het ook echt. Een boot die passeerde, voer ons naar een mechanic in de buurt. Eenmaal gemaakt zijn we als een dolle naar Torteguero gevaren, want het werd al bijna donker. Daar aangekomen brak de hemel open en regende het als een gek, de hele avond en nacht door.

De volgende ochtend deden we een Kano tour (was super tof en mooi) en 's avonds deden we turtle tour (natuurlijk hebben we nergens geluk en moet ik het nog steeds doen met die ene schildpad die we onderwater in Belize zagen..) Maar het was wel een hele mooie tocht over het strand in het pikke donker.. En omdat de oceaan zoveel lawaai maakt, kan je gewoon 2,5 uur in het donker in stilte lopen.

Daarna zijn we samen doorgereist naar Arenal; hebben we een tour van 5 uur klimmen gedaan naar Cerro Chato. Daar gezwommen in het kratermeer en naar beneden had mijn voorkeur; heerlijk rennen en springen. Super gaaf. Daarna zat bij onze dagtour nog hotsprings en het was al donker, dus dat was knus met 5 mensen in een rivier waar heet water stroomt. Super lekker.

Vandaag zijn we aangekomen in Monteverde en gaan we zometeen een yoga les doen. Morgen gaan we een hike van 5 uur doen door Monteverde National Park en 's middags gaan we de hangbruggen tour door Santa Elena Park doen.


Nou, jullie zijn weer even helemaal op de hoogte. Ik heb nog een aantal dagen voor ik weer vertrek... pff... Sorry mensen, maar ik heb echt nog geen zin in nederland. Ik wil gewoon doorreizen.
Aan de andere kant, het is wel weer leuk om iedereen te spreken. Vooralsnog denk ik even helemaal nergens aan en geniet ik met volle teugen.

Tot snel mensen!!

x Laura

  • 24 Mei 2012 - 22:12

    Tom:

    Hoi zus, geniet nog even die laatste dagen. Het is hier waar ik ben nog warmer als bij jou, dus wennen aan de kou hoef je hier niet!

    Groetjes
    Your big brother!

  • 25 Mei 2012 - 11:37

    Hanneke:

    Geniet lekker meisje voor je het weet zit je weer in het gewone!!! leven.

    dikke kus tantetje

  • 25 Mei 2012 - 18:28

    Schoonzus Inge:

    Hoi lieve Lau,

    Wat een fantastische verhalen allemaal! Ik ben echt jaloers! Wij en de meisjes missen je wel hoor. Sophie vroeg vandaag nog wanneer je weer naar huis komt. Maar ik snap helemaal dat je daar nog liever even niet aan denkt. Geniet nog van alles wat je nog gaat meemaken! Je bent echt een super stoer wijffie!!! Veel plezier en een dikke kus van ons allemaal!!!! XXX

  • 25 Mei 2012 - 20:30

    Paulien:

    Goed om allemaal te lezen, vind het echt zo vet :)!!

    Geniet nog even! Tot heel gauw!

    Dikke kus

  • 26 Mei 2012 - 20:14

    Mam:

    Hoi lieffie
    Ik snap dat je nog geen zin hebt om weer in je normale ritme te stappen hier in Nederland maar ik verlang er heel erg naar je weer te zien hoor. We staan je natuurlijk donderdag op te wachten op Schiphol. Geniet nog lekker die laatste dagen. Tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 44506

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: