Costa Rica here i am!!!! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Laura Lustig - WaarBenJij.nu Costa Rica here i am!!!! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

Costa Rica here i am!!!!

Door: LLau

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Mei 2012 | Costa Rica, Manuel Antonio

Vanaf 11 mei i am on my own! Heel spannend maar leuk. Vroeg op en naar Cancun en dan met het vliegtuig naar Miami. Bij het inchecken al jongen uit Amerika ontmoet en daar gezellig mee gekletst. In het vliegtuig sliep ik al voordat het opsteeg. En werd wakker toen we gingen landen. Ging de tijd lekker snel! Top. Voor Miami was ik even bang, want ik dacht dat is groot enzo... Maar ik was al blij dat mijn bagage er was. Dus ik helemaal heppie de peppie daar over dat vliegveld lopen. En dacht; ik ga lekker direct naar de douane en alles. Dus hoe het gebeurde weet ik niet, maar opeens sta ik bij het checken van de handbagage. Echter; ik had gewoon mijn grote backpack nog op mijn rug. Mensen daar in rep en roer over hoe ik overal doorheen gekomen was. Ik was me van geen kwaad bewust hahaha. Ik moest nog even op internet, dus sprak een jongen aan die op een Ipad bezig was. Na tien minuutjes kletsen, mocht ik hem wel even lenen. Top. Daar even gecheckt welk hostel in San Jose ik heen wou. Naam opgeschreven en klaar is kees. Bij de gate ontmoette ik een jongen uit Ecuador die nu in San Jose leeft. Was gezellig en aangezien het vliegtuig bijna leeg was, zijn we naast elkaar gaan zitten. Dat Facebook he, toch handig. IK noteer iedereen zijn naam en dan kunnen we elkaar daar opzoeken.

Op San Jose stelt Miquel, die jongen, voor dat hij en zijn vriendin en vriend ons wegbrengen, heel lief. Maar omdat het de hele andere kant op is, neem ik een taxi. Gaudy Backpackers por favor! ZO, dat is nog niet zo moeilijk hahahaha.

Bij aankomst één en al gezelligheid. Top. Heb mezelf voor de 1e keer maar even met een kamer alleen getrakteerd. Ontmoet een Spaans meisje, spaanse man, 3 mensen uit Israel, 3 mensen uit Canada, 1 uit Oostenrijk... Samen gaan we naar de supermarkt en 's avonds uiteten. Oke, ik moet bekennen. Dit gaat makkelijk dan gedacht. 's avonds haal ik Fatima over om toch de volgende dag al met me mee te reizen naar Manuel Antonio National Park. En dat doen we. 's ochtends de bus gemist waardoor we 1,5 uur samen op het busstation mensen kunnen kijken. Ook wel heel leuk. dan reizen we 3,5 uur met de bus naar Quepos. Daar besluit ze toch direct door te gaan naar haar eigenlijk locatie.

In de bus naar Manuel Antonio zie ik een paar meiden van mijn leeftijd en ga er bij zitten.. Wel even wennen hoor dat uitnodigen van jezelf. Maar zoals ze zeiden; You're a nice girl. Oke, goed uitgangspunt. Het zijn 4 meiden uit The States en 1 uit Canada. We reizen samen verder naar Manuel Antonio. Besluiten met z'n allen een kamer te delen. Zodra de tassen gedropt zijn, lopen we in de stromende regen ( de 1e van mijn reis) de straat over en plonsen in de zee. Dit is toch bizar goed zeg... Hele hoge golven en we springen, duiken en lachen met z'n allen. Later ontmoet ik nog een stel uit Canada en ik stel voor dat we met z'n allen uit eten gaan. Dan slapen.

Aangezien ik hen een rondje gaf de vorige avond, word ik getrakteerd op een fruitontbijt aan zee. Vers klaargemaakt met z'n allen. Hoe tof is dat. En lekker. Ik was namelijk ook wel even klaar met pancakes of eggs. Daarna gaan we naar het Park voor een 2,5 uur durende guided tour. We zien brulapen, toekans, leguanen, mooie wouden, mooie stranden, mooie zee. Alles is hier mooi. Echt super gelachen met z'n allen. Na die tijd gaan zij zwemmen in de zee en ik ga uitzoeken wat ik hierna ga doen. Op dat moment vanmiddag weet ik het even niet meer. Het is toch op kleine momenten wel even alleen hoor. En heb even een klein dipje. En dan denk ik; RECEPTIE. Zij kunnen vast wel helpen hoe ik in Corcovado Park kom. Het is namelijk nog al een eindje.. Yes, hij weet wat. Tis beetje de hoofdprijs, maar boeie. Ik wil er gewoon heen. Dus ik word nu morgen om 6.30 uur opgehaald, ga naar het park voor een 4 uur durende guided tour incl lunch etc. En dan daarna zie ik wel weer verder.

Nu ga ik voor het eerst alleen eten. En dat sinds 4 weken reizen (en daarvoor was ik ook niet alleen), dus dit is even mijn dip momentje. Niet erg, is wel even goed. Heb net al met de ipod op een strandwandeling gemaakt. Het regent nu hier, dus dat is balen. Na het eten vroeg naar bed, want ik moet morgen fris en fruitig op. Dat word gaaf, want Corcovado Park is het meest dichtbegroeide, onaangetaste park waar veel toeristen niet komen omdat het zo afgelegen is in Costa Rica. En tja, dus daarom wil ik er persee heen. En daarna in het zuiden rondhangen en de grens met Panama oversteken, denk ik nu. Maar we gaan zien wat het gaat worden.

Ow ja, voor degene die het nog niet weten. Mijn huis is verkocht. Hoe briljant is dat. Pap en mam, jullie zijn geweldig. Super bedankt voor al het regelen. Ik ben er zo intens gelukkig mee. Ik schiet nog steeds vol als ik eraan denk. Dat ik gewoon straks full speed aan het nieuwe leven, dat ik hier al begonnen ben, mag verder gaan. Hadden we met z'n allen toch niet verwacht toen het januari was. Dat ik een paar maanden later al zo vrij als een vogel zou zijn. Ben er blij mee, kan het niet verwoorden.

Lieve mensen in Nederland, ik ga hier maar eens een drankje drinken. Want ja, ik heb mn favoriete vakantie drankjes weer gevonden: Tequila Sunrise en Smirnoff Ice!

Tot schrijfs.

Dikke kus Laura

  • 14 Mei 2012 - 08:07

    Marnieke:

    Lieve Lau,

    Wat een topverhaal weer! Vind je zo stoer! Echt super hoe je het allemaal oppakt, en inderdaad hoe BRILJANT dat je huis verkocht is! Het is je meer dan gegund, geniet nog lekker van al het moois dat je ziet!!

    Take care,
    xxx

  • 14 Mei 2012 - 08:53

    Mam:

    Nou laura wat een ervaringen. Pakt niemand jemeer af. En even alleen is ook niet verkeerd. Als je wilt heb je zo weer ergens aansluiting. Ik kenje toch. Heel veel plezier en kusjes .

  • 14 Mei 2012 - 11:53

    Hanneke:

    Lieve Laura,

    Wat maak je toch allemaal geweldige dingen mee!!! Een half jaar geleden zei ik nog over een jaar zit je helemaal lekker met je eigen huisje en kan je weer vrolijk de toekomst inkijken. Toen geloofde je daar niets van en moet je nou kijken, je doet het nog eerder zelfs!!!! Lekker positief bezig!!!!! Ga zo door....geniet geniet geniet.

    xjes

  • 15 Mei 2012 - 06:55

    Elianne:

    Laura, wat ben jij een stoere meid. Wat een lef om zo alleen op pad te gaan en er echt wat van de maken. Geweldig, ook je reisverslagen zijn een genot om te lezen. Al die ervaringen neem je mee voor je verdere leven. Je zult zien dat je, na zo'n negatief jaar, er veel sterker uitkomt.
    Ik wens je nog een paar superweken. Geniet ervan.
    Dikke kus.

  • 15 Mei 2012 - 16:53

    Pauline:

    Laura,

    ik ben echt trots op je dat je gewoon superstoer alleen naar Costa Rica bent gegaan! als ik je verhalen lees baal ik dat ik alweer thuis ben...ben dus al snel de volgende reis uit gaan zoeken! heel veel plezier en succes, geniet van al het moois en wees op je dipmomentjes vooral trots op jezelf want je doet het mooi maar wel even helemaal alleen!

    have fun!

    x

  • 15 Mei 2012 - 19:34

    Kim:

    Hey superstoere bootmattie,
    Wat een geweldig verslag! En een dipje is niet erg. Dat komt goed! Ik ben heel blij voor je dat je je huis hebt verkocht en dat ik mee mocht delen in je blijdschap. Mijn ruiten zaten er thuis nog in. Dus no worries. Geniet van de rest van je reis en als je terug bent doen we gewoon een reunie!
    Heel veel liefs Kim

  • 16 Mei 2012 - 21:56

    Dennis En Suus:

    Hey Laura,

    Leuk om je blog te lezen! Knap en gaaf dat je zelf Costa Rica aan het verkennen bent!
    Alles is hier goed aangekomen. We genieten nu van 11 graden en regen, geniet jij nog maar lekker van de Sunrise! ;)

    Groetjes Dennis en Suus

  • 19 Mei 2012 - 11:49

    Dagmar:

    Ook dit klinkt echt allemaal weer super! En ook idd heeeeel fijn dat het huis verkocht is! :D
    Voor nu maar weer heel veel plezier en lekker genieten!

    Xx dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 44500

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: