De reis is geboekt! Midden Amerika here i come!! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Laura Lustig - WaarBenJij.nu De reis is geboekt! Midden Amerika here i come!! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Laura Lustig - WaarBenJij.nu

De reis is geboekt! Midden Amerika here i come!!

Door: LLau

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 April 2012 | Nederland, Deventer

Jaja, het gaat gebeuren! Vanochtend heb ik de knoop doorgehakt. En het is gelukt! Ik heb geboekt!

Midden Amerika; here i come!!
Of hoe zeggen ze dat eigenlijk in het Spaans...

Wie had dat gedacht; IK op 29 jarige leeftijd in mijn eentje 6 weken naar Midden Amerika. En ik maar denken dat mijn leven te plannen viel...

Na de reis door Nieuw Zeeland heb ik vaak aan mijn tweede bestemming gedacht. Mexico; dat moest en zou het gaan worden. Maar wanneer en voor hoelang; geen idee.

En dan heb je zomaar ineens een heel ander leven voor je. Een leven waarin alles mogelijk is. En waarom die mogelijkheid niet aangrijpen om gewoon een fantastische reis te gaan maken? We leven ten slotte allemaal maar 1x.

Dus het nieuwe motto is: DOEN! Gewoon DOEN! Maar dat is natuurlijk voor een enorme denker nogal een andere insteek. (ben benieuwd wat deze insteek me in mijn reis voor een spannende activiteiten gaat opleveren...)

Eerst maar eens de reis uitzoeken. En ja, daar in Midden Amerika is natuurlijk alles mooi! En heb je ooit reisboeken / sites gezien waar ze zeggen; nou je moet echt niet naar dat land toe gaan... Nee dus. Dus tja, ik wou eigenlijk wel naar alle landen. In ieder geval moest Costa Rica erbij zitten.

Misschien toch goed om eerst maar eens te vragen hoelang ik vrij kon krijgen.
Met zeg maar gerust grote spanning (want ja, eigenlijk zat ik met mn hoofd al in Midden Amerika) vroeg ik afgelopen maandag 2 april vrij op mijn werk. Er werd gevraagd... hoelang wil je dan vrij? Uhm ja,... (met een rood hoofd, verschuilend achter een computer beelscherm, fluisterde ik......) 6 weken!
Het antwoord late niet lang op zich wachten: JA IK MAG! Linda; BEDANKT! Yes! 6 weken vrij, waar vind je nog zo'n bedrijf!

Dolblij, maar ook een tikkeltje gespannen ging ik bezig met het zoeken naar de ultieme reis. Wetende dat het snel moest worden uitgezocht, want de wens was eind april weg te gaan.

Gelukkig ben ik een zeer snelle beslisser (NOT)! En ja hoorrr, deze dame moest natuurlijk weer moeilijk doen. Waarom vind iedereen gewoon 1 reis en ik niet. Ik had er wel twee gezien die ik allebei wou doen. Dus dan maar laten uitzoeken of ze aan elkaar geknoopt konden worden.

Waar een wil is, is een weg... Het antwoord was JA en nu zit ik hier met een glimlach achter de computer te kijken hoe deze site eigenlijk werkt. Want tja, nu ik voor het eerst in mijn eentje (valt mee hoor, het is grotendeels georganiseerd) naar de andere kant van de wereld ga, is de wens voor wat ins en outs bij het thuisfront wel aanwezig.

Via Shoestring twee leuke reizen geboekt. De Maya Route van 20 april tot 11 mei en daarna 8 dagen mezelf vermaken. Vervolgens op 19 mei de tweede reis; Costa Rica on a Shoestring tot 31 mei. Zie www.shoestring.nl.

Veel cultuur in Mexico, Guatamala, Honduras en Belize. Veel natuur in Costa Rica.
Nu ik het zo typ, besef ik me ineens: DIT IS FANTASTISCH, BRILJANT, GEWELDIG, GAAF, HELEMAAL HET EINDE!

Nog precies twee weken en dan mag ik me op Schiphol melden; 20 april!

En de directe mensen om me heen weten wat dat betekent: LIJSTJES!

  • 10 April 2012 - 19:50

    Marniek:

    Whaaaaaaaaaa het is al bijna zo ver!!
    Heeeeel veel plezier! En knoop de klamboe goed vast :).

    Dikke xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Laura in Azië en Australië!

Actief sinds 06 April 2012
Verslag gelezen: 1012
Totaal aantal bezoekers 44504

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Februari 2014

Vacaciones en Cuba

05 November 2012 - 21 Februari 2013

Laura in Azië en Australië!

20 April 2012 - 31 Mei 2012

Midden Amerika in 6 weken

Landen bezocht: